Mobil uygulamamı Google Play Store’da nasıl yayınlarım?

 

Hazırlık ve yapım süresince elinizden gelenin en iyisini yapmaya çalıştığınız mobil uygulamanızı artık insanların kullanımına sunmak istiyorsunuz. Bunun için uygulamanızı, mobil kullanıcıların yoğun olarak kullandıkları Google Play Store’a yüklemeyi düşünebilirsiniz.  

Google Play Store, uygulamanızı yayınlayabileceğiniz tek platform olmamakla birlikte milyonlarca potansiyel kullanıcıya ulaşmanın en basit yollarından birini oluşturuyor. Peki uygulaları Google Play Store’da yayınlamak için hangi noktalara dikkat etmeli?

Google Play Store’a kaydolun

Uygulamanızı yayınlamadan önce Google Play Store’da bir geliştirici hesabı oluşturmanız gerekiyor. Google Play, bir defaya mahsus olarak 25 dolarlık bir de kayıt ücreti ödemenizi istiyor. Kayıt işlemi ise oldukça basit; Google Play sizi yönlendirerek işlemleri kolayca yapmanızı sağlıyor. Bu aşamada, uygulamanızı ücretsiz olarak kullanıma sunmak ya da satışını yapmak istiyorsanız, bir “Google Cüzdan Satıcı (Google Wallet Merchant)” hesabı da oluşturmanız gerekiyor.

Uygulamayı Google Play’e yükleyin

Kayıt yaptıktan sonra Google Play geliştirici hesabınızla oturum açabilir ve “yeni uygulama ekle” butonunu kullanarak uygulamanızı yayınlamak için ilk adımı atabilirsiniz. Uygulamanızı yüklerken, ilk olarak uygulamanızın başlığını ve varsayılan dilini ayarlamanızda fayda var. Sonrasında, uygulamanızın kurulum dosyası olan “APK (Android Application Package) dosyasını yükle” ve “mazağa girişini hazırla (Prepare Store Listing)” seçeneklerinden birini seçmeniz gerekiyor.

APK dosyasını yükleme

Bu adımda uygulamanızın Android Paket Dosyasını (APK) mağazaya yüklemek için Google yönergelerini takip ederek “Upload APK” butonunu tıklayıp uygulama dosyanızı kolayca yükleyebilirsiniz.     

Mağaza girişi

Mağaza girişi, mobil kullanıcıların mağazada uygulamanızı görüntülerken hangi bilgilerle karşılaşacağını belirlediğiniz nokta. Bu adımda; başlık, açıklama, simge, ekran görüntüsü, kategori, iletişim bilgileri ve gizlilik politikası gibi içerikleri belirleyerek bu bilgileri uygulama sayfanıza gönderebilirsiniz. Bu ögelerden bazıları zorunlu olup bazıları ise isteğe bağlıdır. Bu noktada, uygulamanızın hedef kitlesine ve özelliklerine uygun bir çalışma yapmanız işinize yarayabilir, çünkü zayıf bir mağaza girişi birkaç indirme ve alınan olumsuz yorumlarla sonuçlanabilir. Mağaza girişiniz ilgi çekici, bilgilendirici ve samimi olmalı.

Fiyatlandırma ve dağıtım

Google Play Store girişinin son kısmını uygulamanızın fiyatını ve hangi ülkelerde dağıtılması gerektiğini belirleyeceğiniz aşama oluşturuyor. Bu adımda özellikle dikkat etmeniz gereken kısım fiyatlandırma olabilir, çünkü uygulamanız ücretsiz olarak yayınlandıktan sonra tekrar fiyatlandırma yapma şansınız olmuyor. Gerekli bilgilerin tümünü girdiyseniz sayfadaki, “bu uygulamayı yayınla” butonu etkinleştirilecektir.

Yorumlar