Bilmeniz ve Uygulamanız Gereken 10 SEO Trendi

Google ve popüler arama motorlarında yer alan sayfalarınız sıra almakta zorlanıyor mu? Sitenizi dijital dünyada iyi bir yere getirmek için arama motorlarının etkisinin ne olduğunu biliyor musunuz? Anahtar kelime kullanımı, alan adı gücü, sitenize gelen linkler, kullanıcı veri analizi ve kaliteli içerik gibi alanları kontrol ederek son dönemin en iyi stratejilerini gözden geçirdiniz mi?
En iyi SEO Stratejilerini Değerlendirmek ve Müşterilere Daha Fazla Odaklanmak
Arama motorları müşterilerin satın alım yöntemlerinde önemli bir yere sahiptir. Google’ın algoritması son kullanıcıya ve onun genel tarama deneyimine dayalıdır. Kullanıcıların büyük bir kısmı bu nedenle arama motorlarını kullanmaya devam etmektedirler. Gelecek yıl, arama motorları kullanıcı deneyimine daha fazla ağırlık verebilecek ve siteleri daha uygun bir biçimde sıralayacaktır.
Video pazarlamacılığı, bilgi grafikleri, link oluşturma taktikleri uzun bir süredir en iyi SEO trendleri arasında gösterilmektedir. Ancak kendinizi bunlarla sınırlı tutmanız durumunda henüz adını duymamış olduğunuz daha etkili yöntemlerle tanışma fırsatını kaçırabilirsiniz. Bu yazıda eski ve yeni dahil olmak üzere size rekabet ortamında avantaj sağlayacak SEO trendlerine yer verilmiştir.

Sesli Arama

2002 yılında Google tarafından yayınlandıktan sonra sesli arama akıllı telefonlara entegre edilerek kullanıcılara sesli bir biçimde arama yapma imkanı sunmuştur. 2014 yılında Google sesli aramaya yeni bir özellik ekleyerek kullanıcıların beş farklı dilde arama yapmasına olanak tanımıştır.

Sesli arama SEO’yu nasıl etkiler?

Kişisel yardım için, eğlence için veya genel bilgi arama için sesli aramayı kullanmak zamandan tasarruf etmeyi ve aynı zamanda zahmetsiz bir biçimde arama gerçekleştirmeyi sağlar. Yerel aramalarda yapılması planlanan düzenlemeler sayesinde aynı zamanda alışveriş konusunda kullanıcılara kolaylık sağlanması amaçlanmaktadır.
  • Mobil sitenizin CSS dosyaları, videolar ve görseller gibi kaynakları engellemediğinden emin olmalısınız.
  • Flash kullanmaktan vazgeçmeli ve site hızını iyileştirmeye çalışmalısınız.
  • Yüksek sıralamalara sahip Google otomatik doldurma anahtar kelimelerini bulmaya çalışmalısınız.
  • Blog sayfanızda yer alan içeriklere, sosyal medya sitelerine ve sıkça sorulan sorular kısımlarına konuşma dilinde soru kalıpları eklemeye çalışmalısınız.
  • Yüksek kaliteye sahip görseller kullandığınızdan emin olmalısınız.
  • Google My Business sayfasına kayıt olmalısınız.

Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP)

Site hızlı yüklenmediği için çok yüksek oranlarda siteden çıkma durumları yaşanabilmektedir. Google bu nedenle hızlandırılmış mobil sayfalar anlamına gelen AMP projesini başlatmıştır. Yaklaşık altı ay içerisinde Google daha iyi deneyim yaşayabilmeleri için insanları AMP sayfalarına yönlendirmeye başlamıştır.

Hızlandırılmış mobil sayfalar SEO’yu nasıl etkiler?

Mobil cihazını kullanarak Google’da bir konu veya anahtar kelime araması yaptığınız zaman Google sitenizi AMP kullanarak sıralayarak her arama sonuç sayfasında en üst kısımda size yer verir. Sitenizin üst kısımda yer alması ve bununla birlikte hızlı bir biçimde yüklenmesi hemen çıkma oranının düşmesine ve bununla birlikte yüksek dönüşüm oranlarına sahip olmanızı sağlayacaktır.
  • AMP HTML – Yeni özel AMP komutları kullanılmalı
  • AMP JS – Dış kaynakların daha hızlı biçimde yüklenmesini sağlayacak JavaScript yapısı
  • AMP CDN – Daha hızlı içerik sunumunu gerçekleştirmek için önbellek teknolojisinden faydalanma

İçerik Pazarlamacılığı

Google Anahtar Kelime Planlayıcı kullanarak doğru anahtar kelimeleri kullanmak değerli bilgiler sunmak için gereklidir. İçerik pazarlamacılığı bu konuyla doğrudan ilgilendiğinden her zaman en önemli SEO trendlerinden biri olarak görülmeye devam edecektir. Bu nedenle SEO stratejiniz kapsamında içerik pazarlamacılığını göz ardı etmemelisiniz.

İçerik pazarlamacılığı SEO’ya nasıl etki eder?

Google algoritması metin içeriği okur, onları dizine ekler ve arama motorlarında uygun sıralamaya yerleştirir. Bununla birlikte içeriğin kalitesi ve tutarlılığı sayfanızın erişim sağlayacağı kullanıcı tabanının çok daha geniş olmasını sağlamaktadır.
  • Profesyonel bir blog yazarıyla çalışmalısınız.
  • Anahtar kelime stratejinizi iyileştirmelisiniz.
  • Yüksek değere sahip link oluşturma taktikleri gerçekleştirmeye çalışmalısınız.

Mobil Optimizasyon

İnternet kullanımında artık en büyük pay mobil ve tablet cihazlara aittir. Yıllar içerisinde akıllı telefon kullanımının daha da artacak olması gelecekte ortaya çıkabilecek potansiyel müşterileri kaybetmemeniz için bu alanda çalışma yapmanızı gerektirmektedir.

Mobil optimizasyon SEO’ya nasıl etki eder?

Google hala masaüstü cihazları sıralamada birincil kaynak olarak kabul etmektedir. Ancak mobil çok önemli bir sıralama faktörüdür ve arama motorunda görünürlüğü yükseltmek için mobil kullanıcı deneyimini iyileştirmek bir zorunluluktur.
  • Duyarlı tasarım kullandığınızdan emin olmalısınız.
  • Mobil sayfalar için ayrı URL adresleri kullanmayı deneyebilirsiniz ama duyarlı tasarımda buna gerek yoktur.
  • Flash kullanımından vazgeçmelisiniz.
  • Sitenizin hızlı bir biçimde yüklendiğinden emin olmalısınız.

Kullanıcı Deneyimi Optimizasyonu

Google arama motoru algoritması daha gelişmiş bir yapıya büründükçe kaliteli içeriğin yanında kullanıcı deneyimini de ön plana çıkartmaktadır. Her ne kadar en iyiyi yakalamak temel hedef olsa bile Google, kullanıcılarını memnun edebilmek için en iyiyi yakaladıktan sonra sayfaları ve siteleri taramaya devam etmektedir.

Kullanıcı deneyimi optimizasyonu SEO’ya nasıl etkiler?

Amazon gibi büyük markaların hepsi sitelerini düzenli olarak gözden geçirip tekrar tasarlayarak kullanıcıların ihtiyaçlarına karşılık vermeye çalışırlar. Google algoritması sitenin kullanılabilirliğini eskisinden çok daha fazla önemsemektedir ve buna hız, kolay kullanım ve düzen dahildir.
  • Kullanıcı odaklı içerik oluşturmalısınız.
  • Farklı cihazlar için kullanılabilirliği test etmelisiniz.
  • Görsel olarak tutarlı bir düzen sunmalısınız.
  • Etkili link oluşturma taktiği gerçekleştirmelisiniz.
  • Yerele odaklı açılış sayfalarına yer vermelisiniz.
  • Sosyal paylaşım butonları kullanmalısınız.

Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler genellikle maksimum üç kelimeden oluşan sözcük öbekleri olarak bilinirler ve bu sözcük öbeklerinin jenerik anahtar kelimelerden çok daha az rekabete sahip olması beklenir. Örneğin “çay” veya “pazarlama” jenerik bir anahtar kelimedir ve Google’da sıralamaya sahip olmak çok uzun sürmektedir. Diğer taraftan “evde çay yapımı” veya “işletmeler için SEO pazarlamacılığı” birer uzun kuyruklu anahtar kelimedir ve Google’da yüksek sıralamaya sahip olmak bu anahtar kelimeler için çok daha kolaydır.

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler SEO’ya nasıl etki eder?

Google arama motoru sonuç sayfasında yaklaşık olarak 60 karakteri göstermektedir ama bu anahtar kelime uzunluğunu sınırlamanız anlamına gelmemelidir. Google’ın sunmuş olduğu dinamik arama sonuçları sorguya göre şekil alabilmektedir. Bu nedenle sayfalarınızı uzun anahtar kelimelere odaklı bir biçimde oluşturmanız çok daha sağlıklıdır. Uzun anahtar kelimelerin özellikle aradığını doğrudan bulmak isteyen kişiler veya sesli aramadan faydalanan kişiler tarafından kullanıldığını unutmamalısınız.
  • Özel satış noktanızı bilmelisinizi.
  • Google Anahtar Kelime Planlayıcı aracından yararlanmalısınız.
  • Uygun sözcük öbeklerinden yararlanarak yeni anahtar kelimeler bulmalısınız.
  • Anahtar kelime araştırma çalışmalarınızı Google’ın otomatik toplama özelliğiyle genişletmelisiniz.
  • Uygun arama terimlerinden oluşan bir liste oluşturmalısınız.
  • Bunları uzun kuyruklu anahtar kelime SEO stratejinizin içerisine dahil etmelisiniz.

Yerel SEO

Global anlamda akıllı telefon kullanımının hızlı bir biçimde artış göstermesi kullanıcıların Google Haritalar gibi servislerden yararlanarak aradıkları konumları daha kolay bir biçimde bulabilmelerine olanak sağlamıştır. Buna işletmelerin veya mekanların çalışma saatleri, adresleri, telefon numaraları ve onlar hakkında yapılan değerlendirmeler dahildir. Google’ın bir süre önce Google Haritalar’a kullanıcıların işletmeye soru sorabilmesini ve işletme sahibinden cevap alabilmesini sağlayan bir özellik eklediği unutulmamalıdır.

Yerel SEO genel SEO’ya nasıl etki eder?

Google ve diğer arama motorları yerel işletmelerin doğru kategorilerde sıralama almasını sağlayan bir algoritmaya sahiptir. Buna ek olarak arama motorları işletme adı, telefon numarası ve adres gibi bilgilerin siteler üzerinden kolayca elde edilmesine büyük önem vermektedirler.
  • Backlink kalitesini geliştirmeye çalışmalısınız.
  • Taranabilir anahtar kelimelerle yeterli miktarda içerik olduğundan emin olmalısınız.
  • Kullanıcıları Google My Business hesabınızı değerlendirmeye teşvik etmelisiniz.
  • İşletme adınıza bir anahtar kelime eklemeyi düşünebilirsin.
  • Schema yapılandırılmış verilerini kullanmaya çalışmalısınız.

Google Hızlı Cevap Kutucuğu

Google’da arama yaptığınız zaman arama sonuçlarının üst kısmında yer alan bir bilgi kutusuyla karşılaşabilirsiniz. Bu bilgi kutucuğu yapılan arama terimine uygun gelen cevabı en hızlı biçimde kullanıcıya ulaştırmayı hedeflemektedir. Bu kutucuğa Google Hızlı Cevap Kutucuğu adı verilmektedir.

Google Hızlı Cevap Kutucuğu SEO’ya nasıl etki eder?

2015 yılında yapılan Hummingbird güncellemesinin ardından Google arama algoritmasını “konuşma araması” yönünde iyileştirmeye çalışmıştır. RankBrain algoritmasının çıkışıyla birlikte ise arama motoru sadece anahtar kelimeye odaklanmayı bir kenara bırakarak kullanıcının yaptığı aramayı daha net bir biçimde anlamaya başlamıştır.
  • Nasıl, neden ve nerede gibi soru kalıplarını içeren içerikler üretmelisiniz.
  • Google Hızlı Cevap Kutucuğu içerisinde yer alan soruları elemeye çalışmalısınız.
  • Google Anahtar Kelime Planlayıcı kullanarak sektörünüze ait en uygun kelimeleri bulmaya çalışmalısınız.
  • Google otomatik tamamlama özelliğinde yer alan anahtar kelimeleri değerlendirmek için çaba göstermelisiniz.
  • Google İlgili Aramalar kısmına bakarak anahtar kelimeniz ile eşleşen ilgili aramaları keşfetmeyi denemelisiniz.

Mikro Biçim

Mikro biçim HTML/XHTML etiketleri içerisinde yer alan ekstra meta veri kullanılmasına izin veren bir yapıdır. Bu yapı sayesinde iletişim bilgisi, sosyal ilişkiler ve coğrafi konum gibi son kullanıcının işine yarayabilecek bilgileri otomatik olarak elde edebilmek mümkündür.

Mikro biçim SEO’ya nasıl etki eder?

Mikro biçim ufak HTML ögesi olsa dahi bir sitenin bilgilerini anlama konusunda fazlasıyla kullanışlıdır. Bunun yanında mikro biçimle elde edilen bilgilerin Google’a görünür olması sitenizin daha uygun bir biçimde sıralama elde etmesine yardımcı olmaktadır.
  • Uygun bir biçimde kaliteli içerik ve etiket verisi sunmaya çalışmalısınız.
  • Google Zengin Snippet aracını kullanarak testleri gerçekleştirmelisiniz.
  • Google Site Yöneticisi aracından faydalanarak yapısal verileri tanımlamalı ve onları kullanmaya çalışmalısınız.

Yapay Zeka

Yapay zeka Google’ın RankBrain algoritması ile arama motoru dünyasına çok sıkı bir giriş yapmıştır. Gerçekleştirilen bir röportajda Google RankBrain’in bir yapay zeka sistemi olduğunu teyit ederek sıralama algoritmasında en önemli üç faktörden birisi olduğunu belirtmiştir. Bu üç önemli faktörden ilk ikisi ise linkler ve içeriktir.

Yapay zeka SEO’ya nasıl etki eder?

Google Hummingbird algoritması arama motoru algoritmaları düşünüldüğünde tam merkezde yer almaktadır. RankBrain ise Hummingbird algoritmasının bir parçası olan makine öğrenimi sistemidir. Bu sistem milyarlarca sayfayı işleyerek belirli sorgulara yönelik en uygun bilgiyi sunmak için çaba göstermektedir.
  • Belirli açılış sayfaları için belirlediğiniz anahtar kelimeleri tek tek ele almalısınız.
  • Anahtar kelime tahmininde bulunmak için tahmin yapabilen belirli anahtar kelime araçlarından faydalanmaya çalışmalısınız.
  • Manipülasyon içeren link oluşturma stratejilerinden ve anahtar kelime doldurma yöntemlerinden uzak durmalısınız.
  • Müşterileri veya kullanıcıları değerlendirmeye yapmaya teşvik etmelisiniz.
SEO trendleri yıldan yıla değişim göstermektedir. Google algoritmalarını takip ederek bu değişimlere ayak uydurabilir ve mevcut site sıralamanızı koruyabilirsiniz. Bununla birlikte sadece arama motoru algoritmasının değil aynı zamanda insanların arama davranışlarının değişebileceğini hesaba katmalısınız. Bu nedenle pek çok kişi daha şimdiden sitelerini 2018 yılına hazırlamaya başlamıştır.
SEO stratejinizi güncelleme taraftarı olmaz ve klasik yöntemlere bağlı kalırsanız sitenizi arama sonuçlarında ilk sayfaya getirmeniz epey zor olabilir. İşin daha kötüsü Google tarafından agresif SEO taktikleri kullandığınız için cezalandırılabilirsiniz.
Arama motoru optimizasyonu asla bitmek bilmeyen bir süreçtir ve aynı zamanda epey zaman alıcıdır. Ancak teknolojinin avantajlarından faydalanıp Google’ın son güncellemelerini kullanarak bunun üstesinden gelebilirsiniz. Bu yıl sesli arama, hızlandırılmış mobil sayfalar, içerik pazarlamacılığı, mobil iyileştirmeler, kullanıcı deneyimi iyileştirmeler, uzun kuyruklu anahtar kelimeler, yerel SEO, Google Hızlı Cevap kutucuğu, mikro biçim ve yapay zeka gibi alanlara odaklanarak stratejinizde en iyi adımları atabilirsiniz.
Burada belirtilen yöntemlerin her birisi sizin temel stratejiniz içerisinde yer almak durumundadır. Belki size yardımcı olabilecek çok daha farklı yöntemler keşfedebilirsiniz ama bunlar olmadan aktif sıralama elde etmeniz mümkün olmayacaktır. Başarının anahtarı her zaman en güvenilir SEO stratejilerini öğrenmek ve gerçekleştirmekte geçmektedir.

Yorumlar